Početna stranica Home |
dpajic@phy.hr |
Kvantno tuneliranje magnetizacije kod magnetskih nanočestica i jednomolekulskih magneta Perkolacija u društvu: utjecaj propagande na gledanost filma Rentgenska difrakcija u jednomolekulskim magnetima EPR za određivanje magnetskih polja uz površinu kristala jednomolekulskih magneta |
Perkolacijski model utjecaja propagande na gledanost filmaNeuređeni sustavi, seminar 18.12.2002. Dolaskom filma u kina određen broj ljudi postaju gledatelji. Informacija o kvaliteti filma širi se u društvu. Filmovi postaju lošiji ili bolji. Pojedinci se predomišljaju o odlasku u kino. Reklame i propaganda utječu na gledateljsku groznicu. A proizvođači filma uglavnom zarađuju. Ovakva složena društvena pojava sagledana je u fizikalnom modelu perkolacija. Elementi kvadratne rešetke odgovaraju pojedincima u društvu. Pojedinac koji je saznao informaciju o filmu odgleda film ako je kvaliteta filma veća od njegovih očekivanja, te kaže susjedu koliko je film kvalitetan i postupak se nastavlja. U ovom statičnom slučaju konačan broj gledatelja ponaša se kritično: postoji perkolacijska granica kvalitete. Proširenjem modela meta-dinamikom koja uključuje promjene očekivanja i promjene kvalitete filma, sustav postaje samo-organizirano kritičan. Uvođenjem propagande ubrzava se dostizanje željene gledanosti. Ovaj prejednostavan opisani model ne uključuje ni približno sve parametre u društvu, ali ipak daje neka općenita ponašanja društvenog sustava unutar uvedene terminologije. Cijeli tekst - PDF (A4 friendly) |
Početna stranica Home |
zadnja promjena / last update : |
dpajic@phy.hr |