Početna stranica
Home
dpajic@phy.hr





Kvantno tuneliranje magnetizacije kod magnetskih nanočestica i jednomolekulskih magneta

Perkolacija u društvu: utjecaj propagande na gledanost filma

Rentgenska difrakcija u jednomolekulskim magnetima

EPR za određivanje magnetskih polja uz površinu kristala jednomolekulskih magneta




Perkolacijski model utjecaja propagande na gledanost filma


Neuređeni sustavi, seminar
18.12.2002.

Dolaskom filma u kina određen broj ljudi postaju gledatelji. Informacija o kvaliteti filma širi se u društvu. Filmovi postaju lošiji ili bolji. Pojedinci se predomišljaju o odlasku u kino. Reklame i propaganda utječu na gledateljsku groznicu. A proizvođači filma uglavnom zarađuju.
Ovakva složena društvena pojava sagledana je u fizikalnom modelu perkolacija. Elementi kvadratne rešetke odgovaraju pojedincima u društvu. Pojedinac koji je saznao informaciju o filmu odgleda film ako je kvaliteta filma veća od njegovih očekivanja, te kaže susjedu koliko je film kvalitetan i postupak se nastavlja. U ovom statičnom slučaju konačan broj gledatelja ponaša se kritično: postoji perkolacijska granica kvalitete. Proširenjem modela meta-dinamikom koja uključuje promjene očekivanja i promjene kvalitete filma, sustav postaje samo-organizirano kritičan. Uvođenjem propagande ubrzava se dostizanje željene gledanosti.
Ovaj prejednostavan opisani model ne uključuje ni približno sve parametre u društvu, ali ipak daje neka općenita ponašanja društvenog sustava unutar uvedene terminologije.

Cijeli tekst - PDF (A4 friendly)
Početna stranica
Home
zadnja promjena / last update :
dpajic@phy.hr