[seminar] Seminar T. Prokopec (NOVI TERMIN), utorak 22.12.2009. u 12h, IRB, predavaonica I krila

Hrvoje Stefancic shrvoje at thphys.irb.hr
Mon Dec 21 13:28:56 CET 2009

Poštovani kolege,

Proslijeđujem vam obavijest o novom terminu seminara koji će u utorak
22.12. u 12 h održati prof. Tomislav Prokopec sa Sveučilišta u Utrechtu.

Hrvoje Štefančić

      INSTITUT "Ruder Boskovic"
      ZAVOD ZA TEORIJSKU FIZIKU
      Bijenicka c. 54, Zagreb, Hrvatska

                     SEMINAR TEORIJSKE  FIZIKE
            (Zajednicki seminari Zavoda za fiziku PMF-a i
                 Zavoda za teorijsku fiziku  IRB-a)

     Tomislav Prokopec, Utrecht University

    "Quantum backreaction in cosmology"

      Vrijeme:  22. prosinca 2009. (utorak) 12.00, c.t.

      Mjesto:  Institut Rudjer Boskovic, predavaonica I krila

      Sazetak: The problem of the quantum backreaction in expanding
spaces is an old,
as yet unresolved, question. In this talk I will consider the one-loop
backreaction of a massless scalar which couples to the Ricci scalar in
an expanding space with constant deceleration. I will show that the
infrared divergences, which generically plague the one loop stress
energy, can be removed by matching onto an earlier radiation era. An
insignificant backreaction occurs, unless the coupling to the Ricci
scalar is negative. Similar results hold for the graviton backreaction.

     Voditelj seminara:
     Hrvoje Štefančić (shrvoje at thphys.irb.hr)