Nagradni natječaji

NATJEČAJ ZA VRTIĆE

Natjecati se mogu vrtićke skupine.
10 vrtićkih skupina nagrađujemo sa setom slikovnica Fizika za djecu.
Dopuštena je po jedna prijava po vrtićkoj skupini za svaki od 3 zadatka (može se raditi jedan, dva ili sva tri zadatka s tim da se svaki prijavljuje zasebno).
Odgojitelji dokumentiraju rješavanje (opis, fotografije - slobodan stil)

Zadaci za vrtiće:
1. Od špageta napravite most između dvije plastične čaše. Špagete možete slagati na različite načine - nađite način koji će držati najveći teret na mostu. Most bi trebao biti sto stabilniji. Možete koristiti koliko god špageta želite. Čase neka budu staklene ili metalne, kako bi i one bile sto stabilnije.
2. Od papira napravite model aviona. Cilj je napraviti avion koji će letjeti što dalje kad ga se baci s tla. Izmjerite koliko je daleko odletio avion te pošaljite svoj dizajn i rezultat.
3. Na raspolaganju imate običnu grafitnu olovku, 1kg riže (otpakirane), bocu od Coca-cole ili neku sličnu od 0,5L, metalnu čašu s drškom, lijevak i običan papir za printanje (može do 5 komada). Nađite način da pomoću olovke u zrak podignete sto više riže. Smijete koristiti sve navedene predmete. Prilikom podizanja smijete u ruci držati samo olovku, tj. ne smijete rukom podizati ni rižu ni predmete.

Radove treba poslati najkasnije do 1. lipnja 2022.

Tehničke upute za slanje radova dostupne su ovdje (pdf).


NATJEČAJ ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE

Treba napraviti cjelovito eksperimentalno rješenje s objašnjenjem, mjerenjima i slikom postava.
Za svaku kategoriju nagradit ćemo
1. Najpreciznije rješenje
2. Najmaštovitije rješenje, tj. najoriginalniju ideju i
3. Najbolju fotografiju postava

Zadaci – učenik bira jedan od dva ponuđena zadatka

Osnovna škola:


Napomena: zadaci su namijenjeni za sve razrede osnovne škole, dakle i za 7. i 8. razred ali i za sve niže razrede. U ocjenjivanju rješenja uzet ćemo u obzir da li su učenici već imali predmet fiziku.

1. Grafitne olovke, kemijske olovke, flomasteri itd. imaju različite poprečne presjeke. Najčešće je za grafitnu olovku taj presjek šesterokut, no ponekad je kvadrat, trokut, peterokut ili kružnica. Odredite kako vrijeme potrebno da olovka (ili kemijska, flomaster) dođe od vrha do dna kosine određenog nagiba ovisi o tome kakav joj je poprečni presjek i od kojeg je materijala napravljena.

2. Kad se ulje prolije po stolu, napravi se tanak sloj. Pronađite način kako odrediti visinu tog sloja. Koliko tanki sloj ulja možete postići ako ga nalijevate na različite površine (koje mogu biti krute ili tekuće)? Isprobajte eksperimentom i opišite kako ste odredili visinu sloja ulja.

Srednja škola 1-2 razred:

1. Pronađite najvišu zgradu u vašem mjestu i odredite joj visinu bez korištenja metra. Opišite na koji ste način određivali visinu i odredite grešku u procjeni. Zabranjeno je korištenje unaprijed poznatih podataka o visinama zgrada.

Srednja škola 3-4 razred:

1. Kad se neki predmet postavi u labilnu ravnotežu, npr. našiljena grafitna olovka na svoj pisaći vrh, ona može kratko stajati u ravnoteži i zatim se prevrne i padne. Dizajniraj predmet koji će što duže stajati u labilnoj ravnoteži. Ravnoteža mora biti labilna, sto znači da ako se predmet npr. rukom malo izmakne iz ravnotežnog položaja, sigurno će pasti iz ravnoteže. U dizajnu se smiju koristiti bilo kakvi materijali. Što ograničava vrijeme koje predmet može provesti u stabilnom položaju?

Radove treba poslati najkasnije do 1. lipnja 2022.

Tehničke upute za predaju rješenja dostupne su ovdje (pdf).